Робота дитсадків у разі встановлення червоно рівня епідемічної небезпеки
Вітаємо, колеги!
Це Міністерство освіти і науки України з добіркою актуальних можливостей для освітян та найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про роботу дитсадків у разі встановлення «червоного» рівня епідемічної небезпеки, зміни до Положення про заклад дошкільної освіти, вебінари «Якісна дошкільна освіта в Україні», а також про інші новини та можливості.
Тож почнемо!
У РАЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ «ЧЕРВОНОГО» РІВНЯ ЕПІДЕМІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ ДИТСАДКИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ У ЗВИЧНОМУ РЕЖИМІ
З метою попередження та зменшення ризиків зараження коронавірусом Уряд ухвалив нові зміни, які стосуються рівнів епідемічної небезпеки. Із 24 лютого на всій території України встановлюється «жовтий» рівень, відповідно до якого забороняється відвідування закладів освіти дітьми в разі, коли на самоізоляції через контакт із пацієнтом з підтвердженим діагнозом COVID-19 перебуває понад 50% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти. Також заборонено проведення вистав, свят, концертів та інших заходів за участі дітей з більш ніж однієї групи та за присутності глядачів/відвідувачів.
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет зазначив, що в разі встановлення «червоного» рівня епідемічної небезпеки дитсадки продовжуватимуть роботу у звичному режимі. «Червоний» рівень епідемічної небезпеки визначається рішенням Державної комісії з питань ТЕБ та НС. Більше інформації про роботу закладів освіти після 24 лютого можна дізнатись за посиланням.
ЗМІНИ ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Процедури зарахування до закладу дошкільної освіти, перелік категорій дітей, які мають право на першочергове зарахування, оновлення основних засад діяльності дитсадків – ці та інші зміни до Положення про заклад дошкільної освіти затвердив Кабінет Міністрів.
Документ оновлює основні засади діяльності закладів дошкільної освіти (крім будинків дитини, дитячих будинків інтернатного типу) відповідно до законів «Про освіту» та «Про дошкільну освіту». Положення приводить у відповідність до цих законів термінологію, удосконалює перелік типів ЗДО, визначає особливості зарахування дітей до них і організації освітнього процесу. Дізнатись про оновлений документ докладніше та ознайомитись із його текстом можна за посиланням.
ECERS-3 – П’ЯТЬ ВЕБІНАРІВ ІЗ СЕРІЇ «ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В УКРАЇНІ» ВЖЕ ВІДБУЛИСЬ
Протягом грудня 2020 року та січня-лютого 2021 року відбулось п’ять вебінарів із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні». Усі вони стосувались міжнародної методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища ECERS-3. Пропонуємо вам переглянути ці вебінари за такими посиланнями:
Перший вебінар: міжнародні критерії якості дошкільної освіти, світова практика дослідження за методикою ECERS-3 та план дослідження в Україні.
Другий вебінар: структура, зміст та достовірність шкали ECERS-3, а також процедура дослідження за цією методикою.
Третій вебінар: якісний освітній простір, умеблювання для гри та навчання відповідно до методики ECERS-3, а також практики повсякденного догляду для дітей дошкільного віку.
Четвертий вебінар: заохочення дітей до мовлення та користування книгами, ігри, мистецтво, музика та інші види навчально-пізнавальної діяльності.
П'ятий вебінар: взаємодія між дітьми та з дорослими, дисципліна та структурування програми в дитсадку.
ECERS – методика, зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на представлені у вебінарах індикатори якісного освітнього середовища, педагоги та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу.
ЯКІСНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ДИТСАДКАХ В УМОВАХ КАРАНТИНУ:
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД УІРО
Інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності та засоби запобігання поширенню COVID-19, проведення часу на свіжому повітрі та співпраця всіх учасників освітнього процесу. Про ці та інші поради щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину йдеться у рекомендаціях від Українського інституту розвитку освіти (УІРО).
Методологічним підґрунтям рекомендацій від УІРО стали нормативні документи МОЗ, МОН та Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також матеріали, розроблені спільно з ЮНІСЕФ. Ключові завдання та кроки для забезпечення якості освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії COVID-19 представники Українського інституту розвитку освіти підготували для керівників, вихователів та батьків або осіб, які їх замінюють. Переглянути рекомендації можна за посиланням.
ЯК ОСВІТЯНАМ ГОВОРИТИ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ ІЗ ДІТЬМИ ТА ЇХНІМИ БАТЬКАМИ
Для обговорення захисту від інфекційних хвороб і вакцинації з батьками або у педагогічному колективі освітянам найкраще залучити фахівців-медиків, які відповідатимуть на запитання про щеплення і руйнуватимуть поширені міфи. Про це йшлося під час онлайн-сесії на тему «Імунізація в період пандемії».
У сесії брала участь Тетяна Балтян – лікарка-педіатр, тренерка ЮНІСЕФ, представниця Національної служби здоров’я України. Вона розповіла про важливість вакцинації та дотримання календаря щеплень, а також про те, як педагогам говорити про захист від інфекційних хвороб із дітьми та їхніми батьками. Докладно дізнатись про це, а також переглянути запис онлайн-сесії можна за цим посиланням.
ПЕРЕВАГИ, ЗМІСТ ТА ПРОЦЕС ОЦІНЮВАННЯ ЗА МЕТОДИКОЮ ECERS-3
У 2021 році МОН уперше здійснюватиме оцінку якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за допомогою методики ECERS-3. Про зміст, переваги, підготовку експертів та сам процес дослідження йдеться в статті «ECERS-3: оцінюємо якість освітнього процесу по-новому» від експерток Українського інституту розвитку освіти. Її можна прочитати за посиланням.
Минулоріч усі заклади дошкільної освіти України отримали друковане видання «Шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ECERS-3)». Представники закладів, які не мають методику, можуть повідомити УІРО за електронною адресою ecers.uied@gmail.com для сприяння у її отриманні.
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: ЯК ГОВОРИТИ ПРО РЕВОЛЮЦІЮ ГІДНОСТІ З ДОШКІЛЬНЯТАМИ
20 лютого – День Героїв Небесної Сотні, який встановлено на вшанування подвигу учасників Революції Гідності. Починати говорити з дітьми про такі події можна ще у дитсадку, проте варто зважати на психологічні особливості розвитку дошкільнят та на форми занять, за допомогою яких вони найкраще сприймають інформацію.
То як розповісти дошкільнятам про Майдан та пояснити їм, що таке Революція Гідності? Як подати трагічні події так, аби дітки почувались у безпеці? Пропонуємо вивчити тему Революції Гідності у формі казки та гри. Відповідне заняття для дітей від 4 до 6 років можна переглянути та завантажити за посиланням.
ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ: 5 КОМАНДНИХ ІГОР НА РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ РУХІВ
Розвинена координація допомагає дитині впевнено та вільно орієнтуватись у просторі. У цьому процесі задіяні вестибулярний та м’язовий апарат, а також органи зору.
Розвинена координація свідчить не тільки про злагоджені рухи тіла, а й про коректну роботу механізмів збудження та гальмування нервової системи дитини. У короткому матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розповідаємо про командні ігри, які допоможуть розвитку цієї навички.
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
- 23 лютого о 14:00 відбудеться вебінар «Дошкілля: шлях у майбутнє» – шостий захід із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні». Під час нього доктор педагогічних наук, професор Гентського університету (Бельгія) Ян Пітерс розповість про підвищення доступності дошкільної освіти, професійне зростання педагогів та навчальні програми, засновані на сучасному підході до якісного дошкілля. Переглянути вебінар можна на на Facebook-сторінках МОН, ЮНІСЕФ та Всеукраїнського фонду “Крок за кроком”. Попередня реєстрація не потрібна.
- «Я_й_ЦЕ» – перша в Україні безкоштовна онлайн-програма для дітей з навичок безпеки. Дев'ять онлайн-занять, у яких з малюками попрацюють над навичками з дотримання правил, встановлення особистих меж та над тим, як діяти в небезпечних ситуаціях. Окрім того, малюки дізнаються відповідь на одвічне питання «Звідки я взявся/взялась?». Рекомендовано до перегляду та обговорення разом з дорослими. Буде цікаво дітям віком від 4 до 9 років. Переглянути відеоролики можна тут.
На сьогодні все! Дякуємо, що читаєте нашу добірку новин та корисних матеріалів.
Отримувати цю розсилку – справа добровільна. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі за посиланням.
Якщо ж ви знаєте колег, які теж хотіли би отримувати такі листи, надішліть їм для заповнення посилання на анкету – https://forms.gle/